Instagram

Stokjes

Hoi lieve volgers :) Hi dear followers :)

Toen we laatst op een zonnige dag de bbq tevoorschijn haalden kreeg ik opeens een fabuleus idee... Het bestaat vast al, misschien doen jullie het zelf ook?? Maar in ieder geval zal ik het vandaag met jullie delen. Een recept voor wat ik heb genoemd: 'Tator Sticks' (aardappels stokjes)!

When we were digging out our bbq on a sunny afternoon a few weeks ago, I suddenly had this fabulous idea... It probably already exists, perhaps you've thought of this yourself?? Anyway, I'll share my idea with you today, the recipe for what I called 'Tator Sticks'!

Voor/Before
Na/After
Men neme een aardappel (een pietsje aan de kleine kant), schillen is niet nodig maar was wel even het zand eraf...
Gebruik een kaasschaaf om plakjes van de aardappel te schaven en rijg de plakjes op een satƩprikker, met een beetje ruimte ertussen.
Leg de stokjes op een hete bbq en draai ze regelmatig. Na zo'n 5 tot 10 minuten worden ze lekker crispy en krijgen ze een heus bbq-randje.
Dat wordt smullen! Je kunt ze natuurlijk met zout of kruiden bestrooien of in een sausje dippen...yum! :D

Pick yourself a few 'smallish' potatoes, you don't have to peel them but it would be nice to wash the sand off...
Use a cheese slicer, if you have one, to make nice thin slices of potato and stick a skewer through them, leaving a little space in between the slices.
Put them on a nice, hot bbq and turn regularly. After about 5 to 10 minutes they get nice and crispy, delicious! You can put some salt or other spices on them or dip them in sauce, yum! :D

Veel plezier met het maken van jullie eigen Tator Sticks!!
Have fun making your own Tator Sticks!!

:D xoxo

Reacties

  1. Leuk en lekker idee!!!
    Zal deze onthouden en een keertje uitproberen.
    Groetjes,

    marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goei idee !
    Eens uitproberen .. :)
    Fijne zondag !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vind aardappels heerlijk dus ook op de BBQ. Ipv gepofte aardappels ga ik dit de volgende keer uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jummie, bedankt voor de tip

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed idee! Dinsdag ga ik weer bbqen en probeer elke keer wat nieuws dus deze ga ik zeker proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Pfff, voor mij is het te warm om te bbq. maar het ziet er wel lekker uit.
    Grtjs
    Daniƫlle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Daphne,
    Dit is echt een leuk idee, lijkt me heerlijk, als wij nog eens bbq-en zal ik daar zeker aan denken, liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk idee ! En vast heel lekker.
    Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er goed uit! Bedankt voor de tip:)
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Populaire posts